«Құттықтаймын, сіз жүктісіз!»: Жүкті әйелді сақтандыру туралы не білу керек
Жұмыс істемейтін жүкті әйелдер МӘМС жүйесінде жеңілдік санатына кіреді.
Оларға мынадай қызметтер тегін көрсетіледі:
- барлық қажетті тексерумен қоса жүктілікті жүргізу
- босану
- стоматологиялық қызметтер
Ол үшін әйел жүктіліктің 12 аптасына дейін емханаға тіркелуі керек.
Жүктілік кезеңінде әйел барлығы 3 скринингтен өтуі керек:
Біріншісі - 11 аптадан 13 апта 6 күнге дейін
Екінші – 19 аптадан 21 аптаға дейін
Үшінші – 30 аптадан 32 аптаға дейін
*Скрининг – жүктіліктің қалыпты ағымын қадағалауға және ана мен құрсақтағы балаға төніп тұрған қауіпті алдын ала анықтауға мүмкіндік беретін тексеру.
Босану үшін әйел жүктілігі қалыпты өтіп жатса, жақын жердегі перзентханаға жіберіледі. Ал жүкті әйелге жоспарлы босану немесе жоспарлы кесар тілігі тағайындалса, перзентхананы өзі таңдай алады. Егер жүктілік асқынған болса, босануға мамандандырылған орталыққа жіберіледі.
Қазақстанда тісіңізді тегін емдеуге болатынын білесіз бе? МӘМС жүйесінде мұндай мүмкіндікке қол жеткізе алатын тұлғалардың тізімі кең.
Жедел стоматологиялық көмек кімдерге көрсетіледі:
- 18 жасқа дейінгі балаларға
- жүкті әйелдерге
- ҰОС ардагерлеріне
- 1, 2, 3 топтағы мүгедектерге
- көп балалы аналарға, «Алтын алқа», «Күміс алқа» алқаларымен марапатталған аналарға
- АӘК алушыларына
- жасы бойынша зейнеткерлерге
- айналасындағы адамдар үшін жұқпалы, әлеуметтік маңызды және қауіпті аурулары бар науқастарға
- мүгедек балаға және бірінші топтағы мүгедекке күтім жасайтын жұмыс істемейтін адамдарға
Жоспарлы стоматологиялық көмек кімдерге көрсетіледі:
- 18 жасқа дейінгі балаларға
- жүкті әйелдерге
Оқу жылы бастала салысымен көптеген ата-ана мектеп пен балабақшада балаларының денсаулығы қалай қорғалатыны туралы ойлайды.
Барлық білім беру ұйымдарында Кепілдендірілген тегін медициналық көмек тізбесі аясында барлық білім алушының денсаулығын сақтау және нығайту үшін қажетті медициналық қызметтер көрсетіледі.
Оларға мыналар жатады:
· профилактикалық медициналық тексерулер жүргізу;
· оқу кезеңінде және демалыс кезіндегі сауықтыру шаралары;
· аурулардың алдын алу, салауатты өмір салтын және дұрыс тамақтануды ұстану, репродуктивті денсаулықты сақтау;
· психикалық денсаулықты сақтау, темекі шегуден, нашақорлықтан, табак өнімдеріне тәуелділіктен, құмар ойындардан емдеуден туындаған суицидтік мінез-құлық пен тәуелділіктің алдын алу;
· мектеп оқушыларын профилактикалық тексеру нәтижелері бойынша тереңдетілген медициналық тексеруге жіберу;
· Ұлттық иммундау күнтізбесіне сәйкес вакцинация;
· жедел жәрдем бригадасы келгенге дейін аурудың алдын алу, төтенше жағдайларда алғашқы медициналық көмек көрсету бойынша оқу іс-шараларын өткізу;
· ата-аналар мен мұғалімдерді балалардың денсаулығын қорғауға тарту;
· санитарлық ережелер талаптарын сақтау.
Мектептегі медициналық қызметтерді мектеп орналасқан аумақтағы емхана көрсетеді. Ал мектеп медицинасының қызметін ұйымдастыру жергілікті денсаулық сақтау басқармасына жүктелген.
Сіз МӘМС жүйесінде тіркелген әрбір медициналық ұйымның науқастарды қолдау және ішкі тексеру қызметі (СПП) бар екенін білесіз бе?
Бұл қызмет науқастардың шағымын қарастырады және қажет болған жағдайда пациенттердің бұзылған құқығын қалпына келтіруге бағытталған шараларды қабылдайды. Ол сондай-ақ медициналық ұйымның медициналық көмектің сапасын басқару жөніндегі қызметін үйлестіреді.
Қандай жағдайларда көмек алу үшін пациенттерді қолдау қызметіне хабарласуға болады:
· шұғыл медициналық көмек алу немесе учаскелік дәрігерге бару үшін сізден сақтандырылушы мәртебесін талап етсе;
· сізді учаскелік дәрігердің жоқтығына байланысты қабылдаудан бас тартса;
· учаскелік дәрігер/мейірбике немесе фельдшер сол аумақтағы емханаға тіркелген болсаңыз да, үйге шақыртуға келмесе;
Салалық маман жұмыс орнында болмаса немесе бір айға жазыла алмайтын болсаңыз;
· сізге денсаулыққа байланысты диагностикалық немесе зертханалық қызметтерге жолдама берілмесе;
· сізге жүргізілген талдау/тексеру нәтижелері туралы хабарланбаған болса;
· дәрігер қабылдау кезінде өзін дөрекі ұстап, дұрыс қызмет көрсетпесе;
· көрсетілетін медициналық көмектің сапасына көңіліңіз толмаса;
· диагноздың немесе тағайындалған емнің дұрыстығына күмәндансаңыз;
· медициналық жазбаларыңыздан қате деректер немесе постскрипттерді тапсаңыз;
· медициналық қызметкерлер мен медициналық ұйымның жұмыс сапасына жалпы көңіліңіз толмаса.
Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорына хабарласудың бірнеше жолы бар, оған кез келген сұрақ бойынша хабарласуға болады:
Бірыңғай байланыс орталығы 1406 – қоңырау шалу тегін.
Qoldau 24/7 мобильді қосымшасы - оны Play Market немесе App Store тегін жүктеп алуға болады. Қосымшада өтінімге нөмір беріледі, оның көмегімен өтініш беруші оның өңделуін бақылай алады.
Saqtandyrýbot Telegram bot-ы – «Негізгі мәзір» командасын басқаннан кейін таңдауға болатын бірнеше бөлім пайда болады, олардың бірі «1406 нөміріне сұрау жіберу».
Қордың fms.kz сайты – функция негізгі беттің жоғарғы жағында «Сұраныс жіберу» бөлімінде орналасқан.
МӘМС жарнасын байқаусызда артық немесе қате төлеген жағдайда не істеу керек?
Бұл ақшаны «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы» КЕ АҚ-ның kense_nao@gov4c.kz электронды поштасына немесе Астана қаласы, Кравцов көшесі, 18 үй мекенжайы бойынша өтініш жолдау арқылы қайтаруға болады.
Өтінішке төлемді растайтын құжаттарды (төлем тапсырмасы немесе банк үзіндісі) тіркеу қажет. Төлем қандай жолмен жасалса, ақша солай қайтарылады.